Gwiazdki hotelowe są oznaczeniami informującymi o
standardach danego obiektu. Ilość gwiazdek jest adekwatna do ilości usług
świadczonych w hotelu oraz jakości jego sprzętu.
Oznaczenia
występują przy obiektach na całym świecie i mają pomóc klientom w wyborze hotelu. Jednakże żadna organizacja
konsumencka nie podjęła się dotychczas ujednolicenia norm hotelowych i
sprecyzowania jakie standardy odpowiadają ilości gwiazdek.
Każde państwo indywidualnie ustala normy i określa odpowiadającą im liczbę gwiazdek. Dlatego też wybierając miejsce noclegu zagranicą, pamiętajmy, że polskie standardy mogą nie mieć przełożenia na zagraniczne. W takiej sytuacji pozostaje indywidualne zestawienie oferowanych usług i wyposażenia z naszymi oczekiwaniami i potrzebami.
Jeśli poszukujemy noclegu przez biuro podróży upewnijmy się, czy oznaczenia umieszczone przy hotelach są oryginalne, czy też wprowadzone przez biuro. Wiele biur, aby ułatwić podjęcie decyzji swoim klientom decyduje się na przybliżenie standardów poprzez przyrównanie ich do polskich.
W Polsce standaryzacją baz noclegowych zajmuje się Urząd Marszałkowski
Każde państwo indywidualnie ustala normy i określa odpowiadającą im liczbę gwiazdek. Dlatego też wybierając miejsce noclegu zagranicą, pamiętajmy, że polskie standardy mogą nie mieć przełożenia na zagraniczne. W takiej sytuacji pozostaje indywidualne zestawienie oferowanych usług i wyposażenia z naszymi oczekiwaniami i potrzebami.
Jeśli poszukujemy noclegu przez biuro podróży upewnijmy się, czy oznaczenia umieszczone przy hotelach są oryginalne, czy też wprowadzone przez biuro. Wiele biur, aby ułatwić podjęcie decyzji swoim klientom decyduje się na przybliżenie standardów poprzez przyrównanie ich do polskich.
W Polsce standaryzacją baz noclegowych zajmuje się Urząd Marszałkowski
Standard hoteli o różnej liczbie gwiazdek
Wybrane standardy hotelowe
|
*****
|
****
|
***
|
**
|
*
|
Standardy
w obiekcie
|
|||||
Akceptacja
kart płatniczych
|
•
|
•
|
•
|
•
|
•
|
Zimna i
ciepła woda przez całą dobę
|
•
|
•
|
•
|
•
|
•
|
Telefon i
faks dostępny dla gości w recepcji
|
•
|
•
|
•
|
•
|
•
|
Dostęp do
internetu w pokojach lub na odrębnych stanowiskach
|
•
|
•
|
•
|
•
|
|
Zapewnienie
miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości
|
•
|
•
|
•
|
•
|
•
|
Zapewnienie
strzeżonego parkingu, garażu lub miejsca postojowego lub usługi dowozu na
parking strzeżony
|
•
|
•
|
|||
Klimatyzacja
zapewniająca utrzymanie latem temperatury poniżej 24stC, a zimą powyżej 20stC
i wilgotność 45-60%
|
•
|
•
|
|||
Sprzedaż
lub udostępnianie prasy codziennej
|
•
|
•
|
|||
Kwiaciarnia
lub możliwość dostarczenia kwiatów
|
•
|
•
|
|||
Minimalna
powierzchnia pokoju 2-osobowego w m2
|
14
|
12
|
10
|
9
|
8
|
Standardy
w pokojach
|
|||||
Telefon i
telewizor
|
•
|
•
|
•
|
||
Radio
|
•
|
•
|
•
|
•
|
|
Hotelowe
materiały piśmiennicze
|
•
|
•
|
•
|
||
Zestaw do
czyszczenia odzieży, obuwia
|
•
|
•
|
•
|
||
Minibar
lub lodówka
|
•
|
•
|
|||
Sejf
|
•
|
||||
Woda
butelkowana w ilości odpowiadającej liczbie osób w pokoju
|
•
|
•
|
•
|
||
Waga
|
•
|
||||
Suszarka
do włosów
|
•
|
•
|
|||
Ręcznik
|
•
|
•
|
•
|
•
|
•
|
Ręcznik
kąpielowy
|
•
|
•
|
•
|
||
Zmiana
pościeli i ręczników codziennie (lub na życzenie gości)
|
•
|
•
|
|||
Zmiana
pościeli i ręczników co 3 dni (lub na życzenie gości)
|
•
|
•
|
•
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz